Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Wandeling Munnikenhof

De werkgroep Graven Oorlogsslachtoffers Munnikenhof van de Historische Vereniging Oud Veenendaal (HVOV) organiseert op 4 mei jaarlijks een wandeling langs deze graven.

Nu het weer kan, willen wij u graag uitnodigen om op woensdag 4 mei vanaf 15.00 uur met ons mee te wandelen. Tussen 14.45 en 15.00 uur verzamelen we bij de parkeerplaats van de begraafplaats om daarna aan de wandeling te beginnen.

Dit jaar is bij de werkgroep een nieuw oorlogsslachtoffer bekend geworden. Het betreft mevrouw Margaretha Weppelman-Vink, die in 1945 werd geraakt door een granaatscherf. Tijdens de wandeling zullen we stilstaan bij haar graf om voor de eerste keer een tekst te plaatsen.

Mocht u deze dag verhinderd zijn, dan kunt u de wandeling, die aangegeven is door pijlen, ook op een ander moment maken. De tekstborden en de routepijlen blijven staan tot en met dinsdag 10 mei. Bij het hek aan de ingang treft u in een bus een plattegrond aan met daarop de namen en grafnummers van de oorlogsslachtoffers.

Heeft u vragen, dan kunt u reageren via oorlogsgraven@oudveenendaal.nl.

Adres:

Munnikenweg, Veenendaal